اگر پایان «سرجوخه» را حدس بزنید پس کارمان درست نبوده
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۹۱۵۵
تهیه کننده «سرجوخه»، این سریال را سندی تصویری از جنایتهای بیگانگان علیه کشور در دوران کرونا توصیف کرد.
به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل صفری، تهیه کننده «سرجوخه» که با موضوع جاسوسی در حال پخش از شبکه سه سیماست، درباره داستان این سریال به ایسنا توضیح داد: ما یک سند تصویری تاریخی از جنایاتهایی که در زمان کرونا علیه کشورمان ایران شد را ساخته ایم و به موضوع کرونا هم میپردازیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او در پاسخ به این پرسش که شخصیتهای سریال «سرجوخه» چقدر عینیت داشته و در جامعه ما حضور حقیقی دارند؟ گفت: ما تیتری برای این سریال در نظر گرفتیم با این عنوان که «نیمی از این سریال واقعی است و نیمی از آن حقیقت دارد»؛ ماجرا این است که تمام جزییاتی که در سریال میبینید ما به ازای بیرونی دارد. البته تا حدودی که مدیوم تلویزیون به ما اجازه میدهد و میتواند قبول کند درباره این موضوعات صحبت کردیم. زیرا تلویزیون، رسانه ملی و فراگیر است و نمایش این مسائل همانقدر که میتواند برای حوزه فرهنگ و جامعهمان خیرات داشته باشد، میتواند مضراتی هم داشته باشد. لذا باید خیلی کنترل شود و بسته بندی و ارائهاش به همین سادگی و شبیه به قصههای دیگر نیست.
صفری که تهیه کنندگی سریال «خانه امن» را هم با همین ژانر در کارنامه دارد، افزود: شخصیتهای سریال «سرجوخه» به همان دلیلی که الان مخاطبان با آنها ارتباط گرفتهاند واقعی هستند و عینیت دارند. دلیل پذیرفته شدن این سریال این است که تا حدود زیادی منطبق بر واقعیتها و بیشتر از واقعیتها حقیقتهای موجود است که برخی هم تلخ است.
تهیه کننده سریال «سرجوخه» در پاسخ به این سوال که «سرجوخه» از آن دست سریالهایی است که با دیدن تنها دو ـ سه قسمت ابتدایی آن میتوان پایان داستان را به راحتی حدس زد یا خیر؟ تاکید کرد: اینطور نیست. اگر کسی بتواند انتهای داستان را حدس بزند، یعنی ما کارمان را درست انجام ندادهایم. اصلا نمی توان حدس زد چه اتفاقاتی میافتد. لازم است که همه قسمت ها را ببینیم. داستان پر از غافلگیری است کما اینکه تا کنون هم در هر قسمت چند موقعیت غافلگیرکننده بوده و مسیری نیست که بتوان حدس زد.
صفری در پایان درباره دشواری های ساخت سریال در دوران کرونا عنوان کرد: به لحاظ تولیدی محدودیتها بی شمار است. برخی از لوکیشنها در دوران کرونا اجاره داده نمیشود سمتشان رفت. از طرفی شرایط حمل و نقل و شرایط برگزاری سکانس ها هم سخت تر است. برای مثال در همین سریال ما عمده سکانسها را در لوکیشنهای بزرگ و وسیع گرفتیم تا بتوانیم به نوعی فاصله را رعایت کنیم زیرا، چند نفر جلوی دوربین و معمولا ۵۰ نفر هم پشت دوربین هستند. ساخت سریال در دوران کرونا هم هزینه برتر شده است و هم کار را سخت تر میکند. بحث غذا هم در دوران کرونا یک معضل است اگر بخواهم بگویم مثنوی هفتاد من است.
سریال «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی و تهیهکنندگی ابوالفضل صفری، محصول مرکز سیما فیلم است که بر اساس متنی از حسین امیرجهانی برای پخش در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای آماده شده است. این سریال هر شب حوالی ۲۰:۴۵ به روی آنتن شبکه سه میرود. سامان صفاری، علی اوسیوند، حبیب دهقان نسب، علیرضا جلالی تبار، حمیدرضا محمدی، آرش آصفی و نازنین کیوانی از جمله بازیگران «سرجوخه» هستند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: سریال سرجوخه ابوالفضل صفری دوران کرونا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تهیهکننده نونخ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته میشود
اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
منبع: تسنیم
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون